2011. május 1., vasárnap

Petrezselymes burgonya tölgylevelű salátával – keményítő napra

Édesanyáméktól egy nagy láda sóskalevelet hoztunk el ma, ennek átválogatása és téliestítése időigényes ám értékes tevékenység, így valami gyors,  friss ebédet készítettem.
Néhány szem krumplit megpároltam héjában a párológépben, majd meghámoztam, s ketté vágtam őket. Margarint egy cserépedénybe tettem, beletettem a krumplikat, s bőven megszórtam frissen szedett petrezselyemmel. Összekutyultam, s a sütőbe toltam… 15 percig sütöttem fedő nélkül a krumplikat, majd jól megkevertem őket, s még 15 percig sültek a szépségek… Gyönyörű, ropogós krumplihalom a végeredmény, aromás zöldekkel.
Hatalmas fej tölgylevelű salátákat kaptunk a mintakertet művelő Kollégámtól, imádjuk, s ma dőzsöltünk bennük :o). Az öntet a legegyszerűbb keverék: almaecet, egy csipet só, kis kanál Xilit, egy kis víz… shakerben összeráztam, ráöntöttem a roppanó levelekre, s mennyei, friss salátánk lett a krumplihoz…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése