2011. március 26., szombat

Cékla hummusz teljeskiőrlésű pitával szénhidrát napra


Imádom a hummuszt. Az eredeti, csicseriborsós verziót szerettem volna elkészíteni, de sajna vasárnap délután a vidéki boltokban esélyem sem volt napsárga bogyókat beszerezni.
Hugh Fearnley-Whittingstall ismét megoldotta a kérdést, hiszen az egyik műsorában egy isteni, céklás verziót mutatott be. Cékla volt itthon, ami nem, azt pótoltam mással, így egy kicsit belenyúltam a receptbe, de mindenképpen próbáljátok ki, mennyei és nagyon egyszerű… és nem mellesleg gyönyörű.
Hozzávalók:
15 dkg dió
fél citrom leve
tahini (szezámkrém, ennek receptjét is megtaláljátok a blogon)
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
őrölt bors (én három színűt szoktam a borsőrlőbe tölteni)
római kömény (ha van)
A céklákat meghámoztam és egészben megfőztem. Én jobban szeretem a krumplit, céklát és gyökereket párolóedényben főzni, ízesebb marad a zöldség így.
A diót zsiradék nélkül megpirítottam serpenyőben és összedaráltam néhány evőkanál szezámmaggal (így helyettesítettem a szezámkrémet), a citrom levével, a zúzott fokhagymával.
A kihűlt céklát apró darabokra vágtam, s hozzáturmixoltam az előző masszához, majd az összes fűszerrel együtt néhány óráig állni hagytam.
Ez egy olyan alternatív recept, amely csak akkor lesz tökéletes, ha Te annak ítéled meg, az alapanyagok adottak, de a fűszerek mennyiségét szabadon adagoljátok saját ízlésetekre.
Teljes kiőrlésű zsemlével, házi készítésű pitával, friss zöldségekkel tökéletes ebéd és vacsora…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése