2011. április 5., kedd

Panna Cotta Xilittel - fehérje napos fehérség

A fehérje napi Édesség-vágy rendszeres látogató nálam…  A citromos túrókrém Xilittel jól bevált finomság, de lássuk be, nem túl változatos választék így egymagában.

Imádom a panna cottát, de cukorral igazi szénhidrát bomba, ráadásul a tejszín miatt nem is sorolható egyik napra sem. Édesítőszerrel, vagy Xilittel készítve azonban szerintem tökéletes fehérje napi nasi. S ha vendégeket vársz, akkor egy mentás eperöntettel 2 perc alatt ínycsiklandó édességet tudsz varázsolni, persze Te kerüld el ezen a napon az öntetet, hiszen a gyümölcs nem fogyasztható fehérjével együtt.

A fotón látható finomságot Kedvesem készítette el, ő meséli el a receptet:

…ööö… :o))
... a hozzávalók:
1 dl zsíros, házi tej
6 dl habtejszín
4 lapnyi zselatin
7 dkg XILIT
1 vaníliarúd

Elkészítés a la Vargad:
„Beleöntöttem egy olyan edénybe a tejet és a tejszínt amibe belefért – nem árt minimum 8 dl-es -, belekapartam a vaníliarúd magját, és beletettem a héját is. Gyakran kevergetve felforraltam, majd levettem a tűzről, hozzáadtam a Xilitet és a lapzselatint… hagytam, hogy kihűljön. Miután sürgetett az idő, hidegvizes fürdővel is segítettem rajta :o).

Amikor langyosra hűlt, kivettem belőle a vaníliarudat, s hidegvízzel kiöblített formába öntöttem. Kb. 5 órára hűtőbe tettem. Amikor már jól megdermedt, forró vízbe mártottam a formát, hogy az édesség elváljon a formától, egy határozott mozdulattal a tányérra borítottam. Miután hűtést igényel, már a vendégség előtti napon is nyugodtan elkészíthető.”

Mentás eperszósz:

Mentát, mézet, fagyasztott vagy friss epret összeturmixoltam, s szintén 5 órára egy csatos üvegben a hűtőbe tettem, hogy az ízek kellően összeérjenek benne. Ezzel tálaltam a finomságot.

A gyümölcsszósz szigorúan tilos a 90 napos étrendben fehérje alapú ételhez!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése