2012. augusztus 27., hétfő


Paradicsomsaláta Kicsiicsi módra :o))


Amint ígértem, most néhány napig paradicsomos receptekkel foglak Titeket bombázni, hiszen az előző bejegyzésemben már megosztottam Veletek, hogy mennyire egészséges ez a fincsiség.
Fehérje napon ugyebár csak nyers zöldség fogyasztása ajánlott a husik, sajtok, fehérjefélék mellé.
Azt is megtanultuk, hogy a paradicsomban található likopin zsírban oldódó karotinoid, tehát sajtokkal, husikkal tökéletes az élettani hatása.

A fentiek és a hűtő tartalma együttesen eredményezték ezt a mindent bele salátát, mely tökéletesen beleilleszthető a fehérje napok étkezéseibe, ráadásul zseniálisan finom és laktató is!
Aki azt mondja, hogy egy salátával nem lehet jóllakni, az legalább egyszer próbálja meg megenni az alábbi adagot, utána, újra meghallgatom a kételyeit! :o)))

Hozzávalók:
1 fehér húsú paprika (ha lehet, legyen bio)
1 db piros húsú paprika, lehet pritamin is (ez is legyen bio… légyszi! )
2 paradicsom (naná, hogy bio)
2 keménytojás (nálunk ez is bio hála Pipének és Pipőnek)
egy löttyintésnyi szőlőmagolaj, vagy olivaolaj
10 dkg feketeerdei, vagy pármai sonka
1 nagy mozzarella sajt
egyéb sajtdarabkák a hűtőből, ha van még felesleges :o)
frissen őrölt himalaya só, de csak módjával

Az elkészítés viszonylag egyszerű, egy három éves gyerek pont olyan szépre meg is tudja csinálni az ételt, mint én! :o))))

Összekockázom a paradicsomot és a paprikákat, csíkokra vágom a sonkát, cikkekre a keménytojást és a sajtokat majd egy tálkába helyezem vegyesen a finomságokat, nyakon öntöm az olajjal, pici sót őrölök rá és már nem maradt más teendő, mint megpróbálni elfogyasztani a fincsiséget… Harsan-roppan-csúszik-siklik-savanyú-édes-sós-rostos… mennyeien friss!

Az ital mindig egy nagy pohár kaukázusi kefir mellé, de van, hogy már nem fér be, csak a fele:o))). 

Még soha nem sikerült egy szuszra megenni, de Kedvesem ennek mindig nagyon örül, mert kenyérrel és egy extra adag sonkával neki is kedvenc sali egy parasztvacsihoz.

Egy ilyen salátával nyugodtan a lelkiismeretem, ma is tettem az egészségemért valamit: betartottam a diéta szabályit, olyan jól lakom vele, hogy biztosan nem nassolok mellé a lyukasórákban. 
Ettem sok vitamint és likopint a paradicsommal, sok-sok C-vitamint a paprikából, sok fehérjét vittem be a sajtok , a sonka és a tojás által, és még az alzheimer-kór elleni tojásadagom is meg volt bőven mára.
Igazi vitamin-, rost- és fehérjebomba volt ma terítéken, ügyesek voltunk! :o)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése