2012. május 31., csütörtök

Aszalt paradicsomos kuszkusz salátával 3. nap / 50 napos fogadalom


Keményítő nap

A mai nap is ott van a szeren! :o))

Mindenek előtt: megérkezett a világ legszebb nyerge! Amit persze Vargad elhallgatott, hihetetlen lepetés volt! Mikor hazaértem, csak ennyit kérdezett: Na, jó kislány voltál ma? :o))
… majd előhúzta a gyönyörű dobozból a még gyönyörűbb nyerget! Megkértem, ma még ne tegye fel szépikére, mert legalább egyszer vele szeretnék aludni! :o)))))))))))))))))))))))

Sikerült időben hazajönni a munkából, így 40 percet tekertem a másik szépikével (igen Kristóf, ezen van nyereg! :o)), nagyon jól ment, hihetetlenül élveztem! Lehet, hogy így 36 évesen megtaláltam a sportomat? Hihetetlenül élvezem a bicajozást! 20 perce jöttem haza, de már megint mennék! :o))))

Reggelire fél liter frissen préselt málna, körte, almalé egyveleget ittam, nem is kívántam mást. Ebédre isteni aszalt paradicsomos kuszkuszt készítettem még reggel, Vargad csinált hozzá egy jó adag balzsamecetes salátát, 17 óra körül ettem két marék csökkentett zsírtartalmú krumplicsipszet. 

Terveztem vacsira egy kis fazék spárgaleveset, de egyáltalán nem vagyok éhes! No azért lehet, hogy még összeütöm, csak hogy ne menjen tönkre a szép, fehér spárga, no és egy fincsi recepttel is gyarapodjon gyűjteményünk.

3 kávé volt ma is összesen: egy reggel 6-kor, egy 14 órakor, egy pedig 17.30-kor. Persze mindig csak egy csipet Bolyki méz került bele, semmi más!

A folyadékbevitel is meg volt szépen, a fél liter gyümölcslén felül volt még fél liter Cola light elalvás ellen, 1,5 l mentes víz egész napos csordogálásban, és vacsi helyett 2 dl rizsital csúszott be az imént.
Perfect day! :o))))

De miután ez mégis csak egy gasztro blog akar lenni, nem is untatlak Titeket, jöjjön az ebéd receptje:


Aszalt paradicsomos kuszkusz, balzsamecetes tölgylevelű salátával

Hozzávalók:

50 g aszalt paradicsom
8 nagy bazsalikomlevél
kb. 1 dl olívaolaj
50 dkg kuszkusz
1 l zöldség alaplé (ha már kockából készítitek, legalább bio legyen… légyszi…)
1 szál újhagyma
1 fej tölgylevelű saláta (de bármilyen, nem permetezett és műtrágyázott saláta tökéletes akár uborka is lehet!)



A saláta öntet hozzávalói:

6 evőkanál extra szűz olívaolaj
2 evőkanál balzsamecet
1 csipet himalája só
frissen őrölt három színű borskeverék, de csak fekete bors is tökéletesen elegendő

Az elkészítés hihetetlenül egyszerű:

Az aszalt paradicsomot előző nap egy csatos üvegbe teszem, rádarabolom egy ollóval a bazsalikom leveleket, nyakon öntöm annyi olívaolajjal, amennyi bőven ellepi. Másnapra a paradicsomok jól megpuhulnak, és magukba szívják a bazsalikom aromát.

Reggel semmi más teendőm nem volt, mint a kuszkuszt egy nagy, üveg tálba tenni, leönteni a forró alaplével, alaposan összekeverni. A kuszkuszt nem kell főzni, csupán beáztatni kb. 10-12 percre, hozzákevertem a bazsalikomos olajból is 2 evőkanállal, majd hozzákevertem a vékonyra szeletelt újhagymát (természetesen a zöldje is bejátszott). A paradicsom tényleg szépen megpuhult az olajban, így játszi könnyedséggel tudtam 3-4 mm vastag csíkokra darabolni. Hozzákevertem a paradicsom csíkocskákat is a kuszkuszhoz, sóztam, borsoztam, az olajos bazsalikom levélből is tettem hozzá kicsit és máris kész volt a finomság.

A salátát megmostuk, szárazra csepegtettük. A saláta öntet egy Jamie alap lötyi, semmi más teendőnk nincs vele, mint összekeverni a hozzávalókat és ráönteni a harsanós levelekre.

Ebédre egy kicsit meglangyosítottam a kuszkuszt, mellé a saláta maga a kéj volt! :o)))
Hihetetlenül gyorsan, igazán finom ebéd, próbáljátok ki bátran!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése