2011. április 25., hétfő

A 90 napos diétáról dióhéjban

A szétválasztó diéta tántoríthatatlan híve vagyok. Hitem még 15 évvel korábbról datálódik, amikor még annyira fiatal voltam, és olyan intenzív életet éltem, hogy a diéta szót csak Édesanyámék szótárából ismertem… Akkoriban Ausztriában éltem, s Barátaimnak köszönhetően megismerkedtem a testkontrollal… életmódunk annyira jól működött, hogy gömbölykés génjeim ellenére sem kellett diétáznom a feszes, MUSTANG OREGON-hoz! :o)))
Hiszem, hogy a megfelelően társított ételekkel optimális testsúly érhető el. Azt is hiszem, hogy nincsenek számok, indexek, súlysablonok, melyekbe bele kellene préselni magunkat… Vannak azonban kedvenc ruhák, ideális SAJÁT! énképek, melyekbe érdemes belefogyni, mert ezek boldoggá és elégedetté tesznek…  
Őszintén nagy szerencsém van Párommal: neki a kifutók lányai botsáskák, s 18 kilóval ezelőtt is ugyanígy szeretett… ám ha diétára adom a fejem, akkor mellettem van, segít, csomagol, odaügyel, figyelmeztet – csak miattam… mert tudja, hogy ez nekem fontos! Most is számítok rá nagyon!
A szétválasztó, avagy 90 napos diéta alapelve nagyon egyszerű:
A diéta négy ételtípust különböztet meg:
1.       fehérjék: ide tartozik minden husi és tejtermék
2.       keményítő: ide tartozik minden zöldség
3.       szénhidrát: minden, ami tészta magas szénhidrát tartalmú étel ide való
4.       gyümölcs: ez a kategória magáért beszél
Azért nevezik ezt a diétát szétválasztónak, mert a fenti négy élelmiszer típust külön-külön napokra választja szét. Éppen ebben rejlik zsenialitása is: gyakorlatilag mindent ehetsz, minden vitamin, rost és ásványi anyag bekerül a szervezetedbe, csak az nem mindegy, hogy mely napon. Így nem ürülnek kis a szervezetedből a fontos elemek, s a 90. nap után nem téped fel a hűtőajtót, nem eszed meg még a torta alakú hűtőmágnest is, nem alakul ki sem szénhidrát, sem más éhségroham, mert a 90 nap alatt mindent megadsz szervezetednek, csak egy kis kontrollal…
Van még egy fontos alapelv: minden délelőtt gyümölcsöt kell fogyasztani! Egészen 10 óráig ehetsz gyümiket, hogy mire ebédre kerül a sor, már kiürüljön a gyomrodból az utolsó gyümölcsfalat is.
A négy ételtípus fogyasztása naponta rotálódik, de mindig ugyanabban a sorrendben.
Fehérje nappal kezdődik a diéta: reggelire gyümölcs, ebédre és vacsorára valamilyen állati fehérje, friss salival.
Keményítő napon délelőtt ismét gyümölcs, ebédre és vacsorára zöldség étel finoman elkészítve, de sem tészta, sem fehérje nem társítható hozzá.
Szénhidrát napon délelőtt gyümi, ebédre, vagcsira jöhet minden tésztaféle, állati fehérje nélkül.
Gyümölcsnapon pedig gyümölcs, minden mennyiségben!!!
Minden napra írok egy, vagy több receptet… tippeket, trükköket…
Azt azonban szeretném előre bocsátani, hogy nem vagyok sem dietetikus, sem szakács… Egy nő vagyok, aki  25 éves kora óta folyamatosan küzd a súlyával, aki tudja, mit jelent sírva fakadni a próbafülkében, aki látja családjában, hogy mekkora veszélyt jelent idős korban egy túlsúlyosan végig élt élet…
Egy olyan nő vagyok, aki megtalálta a neki megfelelő diétát, mely mára életmóddá vált nála, s aki szívesen megosztja tapasztalatait másokkal is… Imádok főzni, kísérletezni, Párommal együtt hedonisták vagyunk, ám egy komoly májpromléma miatt bio étrendre álltunk rá.
Szeretném receptjeimmel bizonyítani, hogy az, ami egészséges, nem feltétlenül íztelene és csúnya… hogy a bio élelmiszeren élő nő nem feltétlenül fakó, színtelen és savanyú… Szeretném megmutatni, hogy a fűszerek csodákra képesek, s hogy a finom ételek elkészítése igenis beilleszthető a legrohanóbb családok életébe is…
Remélem, blogommal, receptjeimmel, tapasztalataimmal tudok segíteni minden, egészségesebb életre vágyó, enni imádó társunknak. Párom – Vargad - fotósként vállalta, hogy minden receptet megfotóz nekünk, kedvet csinálva egy-egy fincsiség elkészítéséhez!
Én ma belevágok, tartsatok velem, ha van kedvetek egy ízletes diétához, de ha csak egy tuti receptre vágytok, akkor is érdemes böngészni blogomban.
Szívesen veszem az észrevételeket, ötleteket, javaslatokat akár blogbejegyzésként, akár a facebook oldalon, biztosan sokat tudunk egymásnak vica-verza segíteni…
Élvezetes ételeket, finom hétköznapokat és vidám életet kívánunk Nektek!
Kicsiicsi és Vargadé

2 megjegyzés:

  1. Szia Imelda!

    Először is gratulálok a blogodhoz!:)Már régóta szemezgetek vele, tetszenek a receptjeid és a stílus is,amiben fogalmazol.Szórakoztatónak és inspirálónak találom.
    Évek óta a bioételek és egészséges táplálkozás híveként külön örülök, hogy mindent, amit készítesz ezen alapanyagok felhasználásával teszed. Várom a 90 napos diétás receptjeidet is, bár nem a diéta miatt. Vegetáriánusként kíváncsi vagyok, hogy a húsmentes napjaidon milyen ételekkel rukkolsz majd elő:D Pláne,mert a nyári melegben sokszor az étkezés is problémát okoz számomra, a fentiek fényében viszont azt remélem, hogy friss ugyanakkor tápláló ételekkel "bombázol" majd minket.:)
    Elolvastam a fenti blogbejegyzésed és bár én soha nem próbáltam ilyen jellegű diétákat, valami nem világos számomra. Azt írod, hogy a szétválasztás lényege, hogy minden nap más élelmiszer típust fogyasztasz. DE ha minden napot eleve gyümölccsel kezdesz, ami ugye kategóriájában magáért beszél, majd ebédre például fehérje napon húst és tejterméket fogyasztasz, ami mellé ehetsz salátát (ami viszont ha jól értem keményítő, mivel zöldségnek számít) akkor valójában hol is választódnak külön az élelmiszerek?...Ez azért érdekelne, mert bár én nem diétázom, sokkal inkább a hosszú távú, esetenként teljes életmódváltásnak vagyok híve, azzal tisztában vagyok, hogy sok nő lelkes rajongója a 90 napos módszernek. Viszont sokan talán éppen most próbálnák ki első alkalommal ezt a típusú "fogyókúrát" és talán ez a része nem csak nekem hibádzik valahol.
    Előre is köszi a választ és várom a friss receptjeidet. A kis nacihoz pedig sok sikert kívánok:)

    Puszi: Léna

    VálaszTörlés
  2. Szia Léna!
    Nagyon szépen köszönöm leveled, Te vagy az első "hozzászólóm", a szívembe loptad Magad! :o)))
    Örülök, hogy tetszik a stílus, s remélem, receptjeimmel nem fogok csalódást okozni :o).
    Örülök, hogy felvetetted a gyümölcsös délelőtt kérdést, biztosan másoknak is szöget üt a fejébe az "ellentmondás". Ha nem bánod, bejegyzésként megválaszolom Rád hivatkozva...
    Remélem, örömöd leled majd a fincsiségekben!
    Köszönöm a bíztatást és a segítséget!
    Csodás tavaszt, fincsi ízeket és kellemes főzögetést kívánok Neked!
    Imelda

    VálaszTörlés