2011. április 5., kedd

Krémes joghurt a konyhádból - fehérjenapra


Imádom a joghurtot… egy csipet sóval, metélőhagymával egyszerű saláta öntetnek, házi majonézzel grillezett gomba mellé, vagy éppen magában, frissítő nasiként…
Néhányezer forintért szuper joghurtkészítő gépeket lehet vásárolni, s gyakorlatilag 3 perc előkészülettel egy heti joghurtadag elkészíthető. A gép gyakorlatilag egy kis „búra”, ami azonos hőmérsékleten tartja az élőflórával dúsított tejet 7-8 órán át.

Ahogyan én készítem: 1 l házi, vagy biotejet felöntök egy pohár (2 dl) élőflórás joghurttal (én SPAR biojoghurtot használok), alaposan elkeverem egy üveg kancsóban az elegyet, majd a frissen kiöblített üvegpohárkákba öntöm. Szorosan lezárom a kupakkal, s hét órára a joghurtkészítőbe teszem az üvegcséket. Én általában este, lefekvés előtt készítem be az adagot, s reggel csak a hűtőbe teszem a krémes joghurttal teli üvegeket. Persze – mint ma is-, fehérje napon, egy üveggel rögtön magammal viszek ebédre a salátámhoz.
Próbáljátok ki, nagyon egyszerű, mennyei és sem E-k, sem guargumi, sem semmi idegen anyag nincs benne…
Gyerkőcöknek gyümölccsel, mézzel kimixelve a legtökéletesebb nasi…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése