2011. április 10., vasárnap

Párolt zöldségek rizzsel, balzsamszósszal – keményítőnapra


Szörnyen rosszul aludtam, s ha már ébren üldögéltem, hajnali egykor megnéztem DVD-n Portugált… ennek következtében nem igen sikerült ötkor kelni, így 7 órás riadalmam valami gyors ebédmegoldást követelt.
Ha kevés időm van, mégis, valami értékeset és ízleteset szeretnék enni, akkor előkapom az emeletes, elektromos párolót – ez a jószág még soha nem hagyott cserben, sőt, én sokkal jobban szeretem a párolt zöldség ízét, mint a főttét.
A hűtőben volt egy nagy brokkoli, néhány répa, a fagyóban kelbimbó… és bio rizs is mindig van itthon… a pároló egy-egy szintjére ezek a zöldségek kerültek, 20 percre kapcsoltam a szerkentyűt, majd a kész finomságot egy icipici nátriummentes sózás után uzsis dobozba rendeztem. A rizs a són kívül friss petrezselyem-szórást is kapott. A jó adag rizs nagyon laktat, a zöcsik pedig gazdaggá, ízletessé és vitamin dússá varázsolják az ebédet. Egy kis balzsamszósszal megbolondítottam a natúr ízeket, legközelebb céklahabot is teszek mellé. Büszke voltam az ebédemre...

Mióta tudom, hogy a nátrium is szerepet játszhat érrendszeri és ízületi problémák kialakulásában, csak nátriummentes sót használok… Próbálom Édesanyámat is rábeszélni, hiszen a magas vérnyomás egyik okozója a konyhasó… remélem, jövő vasárnap lesz alkalmunk egy nagyot beszélgetni róla…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése