2012. február 1., szerda

Mézes kókuszszelet – hófehér rosttenger

Hogy a rostok mennyire fontosak számunkra, azt az előző bejegyzésemben már röviden ismertettem, de IDE kattintva pikk-pakk megtaláljátok.
…az ugye tény, hogy az ötödik legjobb rostforrás a kókusz, s ezt én valószínűleg zsigerből tudtam korábban is, hiszen élek-halok a kókuszért. Legyen az sütiben, koktélban, müzliszeletben.

Az utóbbi időben egy bio nagykerben vásárolunk be a konyhára, s a kosárba mindig beleugrik kék-két kókuszszelet. Maguktól ugrálnak bele, eskü semmi közöm hozzájuk! :o))) … s ha már kifizettük, csak megesszük őket! :o)

…no ezek az öngyilkos merénylő kókuszos finomságok nagyon rendesek, mert nincs más összetevőjük mint méz és kókusz. Persze nem hagyott nyugodni, hogy ezt nem én készítem, így gondoltam, kikísérletezem, nem lehet ez olyan bonyolult. S nem hogy nem bonyolult, de pofon egyszerű lett a vége, egyetlen kemény dolog van az elkészítésében: 24 óráig száradni kell hagyni, s ki kell bírni, hogy nem eszel bele… Nekem még ez soha sem sikerült! :o))))

Gyümölcsnapra, de reggelire is energia dús, mennyei finom rostbomba az eredmény, vétek nem készíteni! :o)

Hozzávalók:
300 g kókuszreszelék
50 ml víz
250 g méz (én Bolyki vegyes virággal vagy akáccal készítem)







Elkészítés: 
Egy edényben meglangyosítom a mézet, de csak hogy könnyen folyjék, nem szabad felmelegíteni, mert akkor veszít ásványianyag tartalmából. Hozzáöntöm a vizet, alaposan elkeverem, hogy egy homogén, langyos szirupot kapjak. Elkeverem benne a kókuszt, ez egy jó, sűrű, alig keverhető elegy lesz. Egy kicsit pihenni hagyom az anyagot, közben egy zsírpapírt terítek egy nyújtódeszkára. Ráöntöm kókuszt, s egy feszes halommá gyúrom. A tömör halmot betakarom egy másik zsírpapírral, s nyújtófával a zsírpapíron keresztül, erősen nyomva 7-8 mm vastagra tömörítem.

Ha egyenletes és nagyon tömör a kókusztészta, akkor lehúzom róla a felső zsírpapírt és 12 órán keresztül hagyom száradni a felszínét. A fél nap elteltével újra zsírpapírt terítek a felszínére, s óvatosan megfordítom a tömör lapot, így az eddig alsó zsírpapír kerül felülre, most azt húzom le, s a másik oldalt is hagyom 12 óráig száradni. 3-4 cm széles szeletekre vágva dobozba teszem a finomságot s reggelire egy szelet az adag.

A finomságot kedvedre ízesítheted narancsvirág esszenciával, vaníliával, vagy éppen kakaóval, karobbal…

Jaj, butaság volt fehérje napon leírni azt e receptet, nehezen bírom ki, hogy ne rontsak rá a nyújtódeszkára! :o)))

Kellemes gyúrást és hasznos nassolást kívánok!

Kicsiicsi  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése