2012. január 18., szerda

Müzli házilag

Gyümölcsnapon és éhes gyümölcsös délelőttökön gyakran elcsábultam egy-egy bolti müzliszeletre… hihetetlen jellemnek éreztem magam, amikor az útközben rám törő éhség ellen nem péksütit, hanem egy müzliszeletet vettem a benzinkúton, vagy a kis közértben. Aztán olvasgattam, ingattam a fejem, hiszen mégis csak aroma, cukor, meg mindenféle, bőven elkerülhető adalékanyag volt az összetevők listájában.
 Aztán jött egy River Cottage Every Day epizód, melyben az orromra koppintott Hue és barátiköre: bizony a müzliszelet könnyűszerrel elkészíthető odahaza is, és olyan lesz, amilyennek Te szereted, ellenőrzött összetevőkből… íme az én verzióm,  kedvenc hozzávalóimból:

25 dkg kókusz zsír, vagy margarin
30 dkg méz (Én ebbe Bolyki vegyesvirágot, vagy repcét teszek)
25 dkg darabos földimogyoró vaj ( recept itt) 
2 narancs héja
2 citrom héja
40 dkg zabpehely
10 dkg kókuszreszelék
10 dkg aszalt meggy
10 dkg napraforgó mag
10 dkg aszalt ribizli, vagy aszalt áfonya

Az elkészítés pedig pofon egyszerű:

A zsiradékot, a mézet a földimogyoró vajat, a narancs- és citrom héjat, gőz fölött egy tálban összeolvasztom és homogénre keverem. De nem forralom, csak lassan, szépen megolvasztom, hogy az ásványi anyagokat ne nyírjam ki az alapanyagokból. Ha felolvadt , akkor elkeverem a masszát a magokkal, sütőpapírral bélelt kis tepsibe egyengetem, és előmelegített sütőben, kb. 180 C-on , aranybarnára sütöm.
Megvárom míg kihűl, aztán hamm! - jöhet az egészséges energiabomba csinos kis szeletekben…
Mindennél fontosabb, hogy ez a recept is akkor jó, ha tökéletesen megfelel a Te elképzeléseidnek, tegyél bele olyan magvakat, olyan aszalt gyümölcsöket, melyeket jónak látsz. Csinálhatsz trópusit aszalt ananásszal, kókusszal, aszalt mangóval, papajával, vagy diós-mogyorós verziót a hagyományosabb ízekért. De ha emésztési problémáid vannak, keverj bele bátran lenmagot is… A lényeg, hogy a 40 dkg zabpehely alap maradjon, a másik 40 dkg összetevővel játszhatsz szabadon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése