2012. január 9., hétfő

Csilis gyümölcssaláta – a la Vargad


Hosszúra sikerült a legutóbbi munkanap, s ha feszült vagyok, akkor a gyümölcsnap maga a gyötrelem. Tudja ezt Kedvesem is, így hét óra tájban egy szépséges gyümisali fotó landolt a mail boxomban…
Rögtön helyre állt a rend a lelkemben: van aki imád, van akinek fontos, hogy boldog legyek, van, aki olyannak fogad el, amilyen vagyok, s van, aki hazavár… Mi a fenét akarok még az élettől? Enyém a világ legnagyobb kincse, minden más csak múló nehézség, semmi több…
…lecsaptam a laptopot –  Ídi, termélszetesen ez költői túlzás, óvatosan lecsuktam, semmi baja nem lett! :o) -, autóba pattantam, s irány haza... a kapuban ülve várt Perec, Zsömi a kapun belül rohangált le s fel örömében, még Artúr és Merlin cica is hazajött a tiszteletemre. Bent ropogott a cserépkályhában a tűz, Leske cica a kanapén dorombolt, miközben tálcán kaptam a salátát…
…és a csoda csak most jött… az uncsi gyümisali most gasztro költeménnyé lépett elő:

házi mandula Erzsike nénitől, bio narancs, bio alma, bio mazsola, bio mogyoró, és rajta valami hihetetlenül finom lé.
Én vizet szoktam forralni, kicsit összefőzöm egész szegfűszeggel, egész fahéjjal (ha őrölttel csinálod, akkor mocsárszínű lesz), langyosra hűlt, Bolyki repce-, vagy ámorakác mézzel édesítem, frissen facsart citromot öntök hozzá, így a gyümölcsök nem barnulnak meg és meg van a napi C-vitamin adag is. Ezzel nyakon öntöm a nagyra szelt gyümölcs darabokat, s egy fél órára állni hagyom. 

Így is nagyon szerettem, de most valami más is került a lébe: mint megtudtam, Dani a fahéj és a szegfűszeg mellé egy kicsi, szárítótt csilit is belefőzött… és így megszületett a mennyek gyümölcssalija! Próbáljátok ki, hihetetlen élvezet! Reggel, munkába indulás előtt tíz perc alatt összedobható a fincsiség, s mire beérek, össze is érik a dobozban, 11-ig meg van a reggeli majszolásom…

Köszönöm Kedves a fincsi ötletet és szép estét, perfect volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése