2012. január 24., kedd

Tőkehal parmezán bundában


A halakkal nagy a bajom: imádom őket, HA! ropogósak, pirosra sültek, ha nem főttek és pároltak, ha bőrösek és roppan az a bizonyos bőr…  egyébként hagyjanak engem békén velük…
Na jó, a főtt halra is van egyetlen kivételem: az Apukám halászleve - az mennyei! Egyszer, ha végre rá bírom venni, leírjuk Nektek a VARÁZST, mert bizti van benne valami mágia (azt meg lehet, hogy Anyukám teszi bele J), egy leves csak úgy, nem lehet ilyen mennyei… :o) Bár azt is megfigyeltem, hogy ha a halászlében van belsőség – már pedig miattam mindig úszik bele rendesen -, akkor szívesebben szedem azt tányéromra, mint a halat…






…de a tegnap este!!!!!! Az hihetetlen volt! Volt otthon tőkehal filé, szigorúan tartósítószer-mentes (Mondjuk hogy a mirelit halfiléhez miért kell még tartósítószer, azt el sem tudom képzelni – bolond világ ez kérem!), abból készített nekem az Uram csodát… egy egyszerű, ám 10-ből, 15 pontosra értékelhető halcsodát, éppen úgy, ahogyan én szeretem!


Hozzávalók:
20 dkg parmezán sajt
1 nagyobb tőkehal filé (tartósítószer-mentes!)
1 tojás
2 kanál tönköly, vagy durum liszt
só, bors
3-4 kanál olívaolaj a sütéshez

A mirelit halfilét kiolvasztotta, lemosta, s papírtörlő kendővel szárazra törölgette.
A lisztet egy nagy tányérba tette, utána egy másik tányérban felverte egy kis sóval a tojást, majd a következő tányérba a reszelt parmezánt öntötte. Igen, ez kísértetiesen hasonlít a rántott halszelethez, csakhogy a zsemlemorzsa helyett a zamatos parmezán került, mely a mennyekbe repítette a bundát.
A szárazra törölt halszeletet a lisztbe forgatta, majd a tojásba merítette alaposan, majd vastagon parmezánba öltöztette. A forróra hevített olívaolajon néhány perc alatt aranyra sütötte a haluci mindkét oldalát…  Frissen őrölt borssal fűszerezte a kész szeletet.

Házi, sózott joghurttal meglocsolt, szeletelt édeskömény gumóval abbahagyhatatlannak tűnt az étel…
Melegen ajánlom mindenkinek, aki hisz a csodákban mert ez AZ! :o)))

Köszi Vargad az élményt…
….csak az a torna ne jött volna rögtön utána… :o))))))))

1 megjegyzés:

  1. Öhm... a halakkal nekem is bajom van :( Szóval műxik ez vajh' csirkével is? :)

    VálaszTörlés